A snake játék története
A snake története 1995-ben kezdődött, amikor is a finn származású Taneli Armanto szoftverfejlesztő jelentkezett az akkor jelentős fejlődésben lévő Nokiához. Armanto megbízása az volt, hogy készítsen játékokat az új Nokia 6110-es mobiltelefonra (ez a típus rá két évvel, 1997-ben jelent meg), melynek játékai közül jogosan mondhatjuk, hogy végül a szerfelett népszerű snake vált ikonikussá.
A snake játék alapjául (ahogy ez igaz az utána megjelenő többi változatra is) egyébként a Gremlin Industries jóvoltából az 1976-ban megjelent Blockade elnevezésű játék szolgált.
Armanto elmondása szerint a mai napig a játék egyszerűségét és az ebből fakadó érthetőségét tartja az egyik legfontosabb elemnek. Azt is elárulta, hogy neki még soha nem sikerült eljutnia a végső és egyben leggyorsabb pályáig. A finn fejlesztő 2005-ben MEM-díjat kapott nagyszerű játékáért.
További érdekes cikkek:
- Érdekességek a snake játékkal kapcsolatban
- A snake játék története
- A snake játék megoldása
- A snake játékszabálya